Wikia

目金、立つ!
De Opkomst van Willy
Episoda 009
Aflevering Data
Aflevering # 009
Screenplay
Storyboard
Productie
Regisseur
Uitgezonden
Japan 30 november 2008
Nederland
Navigatie
Vorige Aflevering 008
Volgende Aflevering 010

De Opkomst van Willy! (目金、立つ, Megane, tatsu!) is de negende aflevering van Inazuma Eleven.

Plot

Axel Blaze is geblesseerd en kan niet meespelen met Raimon's volgende wedstrijd. Hun tegenstanders staan bekend als het zwakste team van het hele Football Frontier tournooi, dus winnen zou niet echt een probleem moeten zijn. Al knaagt het wel dat ze toch van Occult Jr. High hebben gewonnen, Raimon heeft daar eerder tegen gespeeld en ze weten dat ze ruige spelers het zijn.

Mark Evans en zijn team weten niet veel van hun volgende tegenstanders, dus gaan ze naar een maid café - Celia Hills vertelde namelijk dat de spelers gesignaleerd waren in een maid café - om meer te weten te komen van het team.

Niemand van het Raimon team heeft enig idee hoe ze om moeten gaan met de meisjes in het maid café, behalve William Glass, hij wordt dan ook een natuurtalent genoemd. Hierdoor ontmoet Raimon niet veel later het team van Otaku Jr. High. Willy kan goed omgaan met de nerds, en maakt een snelle trip door het hele verblijf en kijkt naar alle dingen die zeldzaam zijn. De aanvoerder en middenvelder blijken de auteur en illustator van volgens Willy de meest bekende manga in de geschiedenis, namelijk Magical Princess, Silky Nana, te zijn. Ook wordt onthuld dat Willy de geest van een ware nerd in zich heeft.

Later in de aflevering start de wedstrijd. In het begin is er geen actie te zien, de spelers van Otaku dollen maar wat in het rond en zijn helemaal niet serieus. Door hun rare gedol zijn de spelers van Raimon afgeleid. Otaku speelt erg defensief, maar zodra de tweede helft start beginnen ze agressief te spelen en scoren ze het eerste doelpunt. Raimon staat achter met een doelpunt, maar Kevin Dragonfly krijgt het niet voor elkaar om een doelpunt te scoren.

Raimon zit in grote problemen maar hulp komt van een onverwachte held... Willy. Hij ontdekte het bedrog van de tegenstanders en brak slim door de verdediging. Hij maakt een kopbal gecombineerd met Kevin's Draken Poeier, waardoor hij iets gecreëerd dat hij Glass Poeier noemt, het eerste kan een woordspeling zijn naar zijn achternaam of naar zijn gebroken bril. Hierdoor wordt er wel een doelpunt gescoord.

Het tweede doelpunt wordt makkelijk gemaakt door Kevin, aangezien de verdedigers en doelman nog geschokt zijn door Willy's actie. Raimon wint de wedstrijd met 2-1.

Super Technieken