Wikia

帝国のスパイ!
De Spion van Royal
Episode 010
Aflevering Data
Aflevering # 010
Screenplay
Storyboard
Productie
Regisseur
Uitgezonden
Japan 7 december 2008
Nederland
Navigatie
Vorige Aflevering 009
Volgende Aflevering 011

De spion van Royal! (帝国のスパイ\!, Teikoku no supai!) is de tiende aflevering van Inazuma Japan.

Samenvatting

Raimon ziet er sterker uit dan ooit tevoren, maar dit is ook het geval met de krachten tegen hen. Maar hun vijanden zijn zo wanhopig om Raimon te stoppen van succes, kosten wat het kost, dat ze de lijn passeren en hunzelf per ongeluk vrijgeven!

Plot

Mark Evans, een paar andere Raimon spelers en Bobby Shearer lopen naar huis vanuit school, en ze besluiten om bij Rai Rai Noodles te stoppen voor diner. Maar Bobby zegt dat hij naar huis toe moet, maar dat doet hij helemaal niet, hij verstopt zich in een steegje. Hij begint iets te mompelen door zijn telefoon. Nadat hij opgehangen heeft voelt hij zich versuft en schuldig, hierdoor let hij niet op het verkeer en wordt hij bijna overreden door een vrachtwagen. Op zijn weg naar huis komt hij Silvia Woods tegen, die een klein gesprekje met hem heeft en daarin de naam Erik Eagle vernoemt.

De volgende dag gaat Bobby naar het clubhuis van Raimon om de statistieken van elke speler te stelen, die gemaakt zijn doormiddel van het Bliksem Training Center. Hij twijfelt of hij het mee moet nemen, en hij besluit het toch maar niet te doen, omdat hij zich zo schuldig voelde. Op zijn weg terug naar zijn klas ontdekt hij Wintersea met een paar emmers in de garage waar alle Raimon bussen gestald zijn. Hij confronteert Wintersea hiermee en beseft dat Wintersea bezig is met een val te zetten, dankzij de kleine hint 'ik zou de bus maar niet ingaan als ik jou was'.

Bobby belt Jude Sharp om hem ergens te ontmoeten. Jude verwacht dat Bobby de training resultaten meeneemt, maar in plaats van dat ontdekt hij dat Bobby ze niet bij zich heeft. Dan vertelt Bobby Jude dat Ray Dark Wintersea verteld heeft om een val te zetten, doormiddel van de bus, Jude weet hier echter niets van. Later zoekt Celia Hills in het rond om Bobby te vinden, maar vindt in plaats van hem Jude, hierbij onthult ze dat ze broer en zus zijn.

Bij Jude thuis heeft hij een klein gesprek met zijn vader, over Celia. Jude is bijna de hele tijd stil na zijn gesprek met haar.

Nelly Raimon loopt door de gang, op weg naar het kantoor van haar vader. Op haar weg ziet ze een enveloppe liggen die onder een deur uitsteekt, deze pakt ze op en ze is geschokt als ze de brief leest. In de brief bekent Bobby en onthult hij het geheim van Wintersea, en ook zijn eigen.

Ze gaat naar de garage, waar het team net de bus in wilde. Ze vraagt Wintersea om de bus te starten, wat hij niet wilt doen, en dan bekent hij, hij bekent dat hij de bus niet kan starten omdat hij de remvloeistof af heeft getapt, wat betekent dat de bus eenmaal rijdend niet meer zou kunnen stoppen. Nelly ontslaat hem, en Wintersea mag zijn gezicht nooit meer laten zien. Als Wintersea vertelt dat hij niet de enige spion van Royal Academy was, rent Bobby weg, nog schuldiger dan ooit en bang dat ze gemeen tegen hem zullen doen.

Nelly toont de brief van Bobby aan het team, en daarin staat ook dat hij een spion van Royal was. Bobby is weggerend naar de rivierbank, en Silvia volgt hem. Ze hebben een klein gesprekje, die ook over die Erik gaat. Ze worden onderbroken door Mark die aan Bobby vraagt of hij mee gaat voetballen, zo toonde hij dat hij Bobby vergeven had voor het zijn van een spion voor Royal in het verleden.

Later onthult Nelly dat Raimon geen coach heeft, en dat betekent dat ze niet mee mogen doen met de finale van het Football Frontier Kanto-regio tournooi, die toevallig tegen Royal is...

Hissatsu