Wikia

決戦!帝国学園・前編‼
De Finale! Royal Academy - Eerste Helft
Episode 012
Aflevering Data
Aflevering # 012
Screenplay
Storyboard
Productie
Regisseur
Uitgezonden
Japan 21 december 2008
Nederland
Navigatie
Vorige Aflevering 011
Volgende Aflevering 013

De Finale! Royal Academy - Eerste Helft (決戦!帝国学園・前編‼, Kessen! Teikoku Gakuen - Zenpen!!) is de twaalfde aflevering van Inazuma Eleven.

Samenvatting

Eindelijk is het zo ver, niet zonder problemen zijn de Raimon spelers aangekomen in het stadium van Royal Academy. Maar, wat is er aan de hand? Waarom loopt Jude Sharp telkens door de gangen? En hé! Ray Dark! Hoepel op bij onze aanvoerder!!!

Plot

Raimon arriveert eindelijk bij Royal Academy voor de grootste wedstrijd van hun leven. Zodra ze het stadion binnenkomen, waarschuwt Seymour Hillman zijn spelers voor vallen en pijlen die ineens uit de muren komen, waarop sommige spelers serieus reageren, terwijl ze fronsend de muren onderzoeken. Hierop zegt Nelly Raimon: Handig, een coach die complete gekken maakt van zijn spelers voor een wedstrijd.

Wanneer de spelers aankomen bij hun kleedkamer, komt Jude daar net uit. De spelers vertrouwen dit niet en onderzoeken eerst de kleedkamer, terwijl Mark Evans zegt dat ze niet zo moeten doen, hij gelooft Jude. Jude zei dat de kleedkamer veilig was.

Jude onderzoekt het gehele stadion, van Raimon's kleedkamer tot de gangen, van de gangen naar het gras op het veld. Terwijl Jude aan het onderzoeken is, komt hij Celia Hills tegen. Alsof Jude nog niet genoeg aan zijn hoofd heeft, vertelt Celia hem dat ze hem egoïstisch vindt en dat hij moet stoppen met wat hij aan het doen is. Ze zegt ook dat ze denkt dat ze hem alleen maar in de weg loopt.

De spelers van Raimon zijn erg gespannen tijdens het opwarmen, en Sam Kincaid besluit om Jack Wallside wat te laten ontspannen, dus begint hij hem te kietelen. Hierdoor schopt Jack een bal omhoog, waardoor er bouten naar beneden vallen, die Sam bijna aan de grond vastboren.

Jude is hier erg boos over en gaat terug naar Dark, daar vertelt hij hem wat voor een lage streek het was. Dark zegt alleen maar dat als je naar de goden spuugt, regenen ze later op je. Jude begrijpt de hint en waarschuwt Mark.

Tijdens Raimon's aftrap vallen er grote stalen balken naar beneden, maar dankzij Jude's waarschuwing waren alle Raimon spelers veilig. Beide teams zijn erg geschokt. Jude, Daniel Hatch, Joseph King en Mark gaan naar Dark, en Jude vertelt hem dat hij niet langer meer met hem mee doet, Joe stemt in namens het hele team, zeggend dat ze niet langer meer mee doen en Jude volgen in zijn beslissing.

Dark wordt gearresteerd, maar glimlacht nog steeds, en dan begrijpt Jude dat het spel nog lang niet gespeeld is, dat het een test was, een warming-up.

Jude biedt zijn excuses aan namens het hele team, en stelt voor om de wedstrijd op te geven, en Raimon te laten winnen. Seymour vertelt Mark dat het aan hem is om het offer aan te nemen of het te weigeren, en hij weigert. Aan het einde van de aflevering begint de wedstrijd pas écht.

Super Technieken

  • Geen.