Wikia

砕け!無限の壁‼
Breek door de Onbreekbare Muur
Episode 018
Aflevering Data
Aflevering # 018
Screenplay
Storyboard
Productie
Regisseur
Uitgezonden
Japan 1 februari 2009
Nederland
Navigatie
Vorige Aflevering 017
Volgende Aflevering 019

Breek door de Onbreekbare Muur!! (砕け!無限の壁‼, Kudake! Mugen no Kabe!!) is de achtiende aflevering van Inazuma Eleven.

Samenvatting

Met hun kracht versterkt door de nieuwe aanwinst Jude Sharp, is het Raimon team klaar om Farm te tacklen, samen met hun onbreekbare verdediging! Maar als ze hun passen niet gecoördineerd krijgen, is al hun harde werk voor niks! Kunnen ze door de ijzere verdediging breken?

Plot

Nadat Jude op het veld verschenen is, krijgt het team nieuwe moed. Helaas voor Sam Kincaid moet hij de weg ontruimen voor Jude, en zit hij op de bank. Farm vindt het nergens op slaan dat Jude met Raimon meedoet, en ze denken dat Raimon zo bang voor hen is dat ze extra versterking erbij gehaald hebben.

Raimon maakt er een compleet zooitje van, en weten niet meer wat te doen. De passen zijn te hoog, te zacht, te hard, te ver. Maar na precies tien minuten komt de redding nabij, Jude had met Seymour Hillman afgesproken om in te grijpen na precies tien minuten. Hij vertelt de spelers hoe te passen en waar te staan, en dit gaat goed. Raimon verliest een punt in de eerste helft.

In de tweede helft probeert Raimon zo vaak mogelijk te scoren, maar niets helpt. De Oneindige Muur blijkt echt oneindig en van staal gemaakt te zijn, want geen een techniek gaat erdoor heen. Met de nodige correctie van Jude krijgt het team het uiteindelijk voor elkaar om de verdedigers uit elkaar te lokken, maar die zijn zo snel weer terug op hun plekken dat ook dit niet werkt en onmogelijk is. Raimon begint nog wanhopiger te worden dan ze al waren.

Als er nog maar een paar minuten over zijn op de teller, komt ook Mark Evans uit zijn doel. Hij gaat mee de aanval in. Jude wordt omcirkeld door een techniek van Farm, maar voordat die techniek ook echt daadwerkelijk zijn werk gaat doen, creëren Jude, Axel Blaze en Mark een nieuw schot, Inazuma Break, die succesvol door de Oneindige Muur breekt.

Het tweede en winnende doelpunt wordt niet lang daarna gescoord door Draken Poeier van Kevin Dragonfly, aangezien de doelman van Farm nogal in schok verkeerd en niet weet wat te doen nadat zijn Oneindige Muur voor de eerste keer gevallen is. Raimon wint de wedstrijd met 2-1.

Daarna lopen Axel en Jude richting de Inazuma Toren, waar Mark aan het trainen is. Hier ziet Jude voor de eerste keer de methode die Mark gebruikt, en hij is behoorlijk bezorgd. Mark stelt hem gerust en ze praten nog wat.

Super Technieken

Grootste Gebeurtenissen

  • Raimon wint de wedstrijd en stroomt door.
  • Jude voegt zich officieel bij Raimon.
  • Met Jude is de Inazuma Breek geperfectioneerd.