Wikia

神の挑戦状!
Een Uitdaging Van Een God
Episode 23
Aflevering Data
Aflevering # 023
Screenplay
Storyboard
Productie
Regisseur
Uitgezonden
Japan 8 Maart 2009
Nederland 2 Augustus 2011
Navigatie
Vorige Aflevering 022
Volgende Aflevering 024

Een Uitdaging Van Een God (神の挑戦状!, Kami no chōsen-jō! is de drieëntwintigste aflevering van Inazuma Eleven.

Samenvatting

Wanneer de finale tegen Zeus langzaam dichterbij komt, gebeurt hetzelfde met de anticipatie en angst van Raimon. Het team werkt verschrikkelijk hard, maar het niveau die ze moeten bereiken lijkt buiten hun beriek te zijn... Zullen ze het bij elkaar kunnen schrapen voordat de finale begint??

Plot

De aflevering begint met Ray Dark en het team van Zeus. Hij vraagt aan hen wie het Football Frontier gaan winnen, waarop Zeus antwoordt dat zij, van Zeus Jr. High dat gaan doen. Hierna drinken ze het geheim van hun kracht, het Water van de Goden.

Mark's moeder roept naar boven dat Mark wakker moet worden, waarop Mark antwoordt dat hij allang wakker is, zijn moeder draait zich om en ziet haar zoon brood eten. Zodra Mark weggaat om naar school te gaan, kijkt zijn moeder naar een foto van David Evans. Ze is bang dat dezelfde tragedie zal gaan gebeuren met haar enige zoon.

Mark is in het Bliksem Training Center, en traint met de genadeloze doelman-trainings-machine. Steve Grim komt naar hem toe, en vraagt hem wat hij aan het doen is. Mark vertelt hem dat in het notitieboek staat dat Ultieme Hand vanuit zijn borst, om precies te zijn hart, komt en dat hij daarom zijn romp probeert te versterken. Steve antwoordt echter dat het ook zo kunnen gaan over zijn hart en longen, en Mark gaat hierdoor opgewonden weg, hij vergeet alleen de machine af te zetten en de ballen worden op Steve afgevuurd.

Het volgende ding dat Mark doet is het inhouden van zijn adem in een bak met water. Als hij weer omhoog komt voor adem, vindt hij Jim Wraith recht voor hem! Jim vertelt hem wat hij ervan vindt, en hierdoor krijgt Mark nog meer gekke ideeën.

Als het team aan het trainen is besluiten de managers om rijstballen voor ze te maken, en het is Nelly Raimon's eerste keer, dus leggen Celia Hills en Silvia Woods het uit met een techniek. De Dubbele Rijstkom. Het gaat Nelly echter niet goed af, aangezien haar rijstballen ontzettend zout zijn, en Mark stikt er bijna in een. Zodra de dag eindigt gaat Axel Blaze op bezoek bij zijn zusje in het ziekenhuis.

De volgende ochtend is Mark overnieuw vroeg wakker. Mark gaat weer trainen met zijn banden, en Jude Sharp, Axel, Erik Eagle en zijn moeder bekijken hem.

AphrodiCanCatchitSoEasily

Aphrodi heeft totaal geen moeite met het stoppen van Dubbeldreun en Draken Tornado

Mark traint later op de dag met Jude, Erik, Axel en Kevin. Ze schieten de technieken Dubbeldreun en Vlammen Tornado tegelijkertijd op het doel af, maar nog voordat Mark ook maar kan reageren verschijnt Zeus' aanvoerder Aphrodite, die totaal geen moeite heeft met het stoppen van de technieken zonder zelf een techniek te hoeven gebruiken. Ook hij meldt het team dat Zeus zal winnen. Raimon gelooft dit echter niet, en Aphrodite maakt een schot, en Mark kan het niet stoppen. Daarna verdwijnt hij plotseling, en Seymour Hillman stateert dat ze op dit level nooit van Zeus gaan kunnen winnen.

Super Technieken