Wikia

Soyokaze Step
Soyokaze Step S
Data
JP naam そよかぜステップ
Dub naam Easy Breezy
Type Dribble Icon
Element Wind Icon Wind
Kenmerk
Gebruikers 1
Evolutie Normaal → V2 → V3 → V4 → S
TP consumptie
Inazuma Eleven
Inazuma Eleven 2
Inazuma Eleven 3
Inazuma Eleven GO
Inazuma Eleven GO 2 Chrono Stone
Inazuma Eleven GO 3 Galaxy
Strikers
Strikers 2012 Xtreme
GO Strikers 2013
Debuut
Game Inazuma Eleven Strikers
Manga
Anime Episode 008 (GO)

Soyokaze Step (そよかぜステップ, Soyokaze Suteppu) is een dribbelhissatsu in Inazuma Eleven GO.

Gebruikers

Info

Arion Sherwind kon deze move maken omdat hij ervan overtuigd was om Riccardo Di Rigo weer terug in het voetbal te brengen. Dit lukte hem uiteindelijk. Riccardo, Jean-Pierre, Mark Evans en hijzelf werden verrast toen deze hissatsu gecreëerd was. Tenma gebruikte deze techniek ook in vele andere wedstrijden.

Het debuteerde ook in de Wii game, waarin alleen Arion het kan gebruiken.

Gebruik

SoyokazeTCG

In de TCG

De gebruiker rent op de tegenstander af, en krimpt wat in elkaar om kracht op te bouwen. Met een enorme snelheid springt hij daarna op de tegenstander af, en laat hierdoor een draaiende windvlaag achter. Deze wordt groter en draait meer. De gebruiker staat nu oog in oog met zijn tegenstander, en draait aan de linkerkant om hem of haar heen. Een windvlaag verschijnt om hem heen, en die rukt de tegenstander van de grond af. Zodra hij er honderdtachtig graden omheen gedraaid is, is de tegenstander geheel van de grond af en wordt hij met een windvlaag naar achter geblazen, waar hij hard op de grond smakt. De gebruiker is er succesvol langs gedraaid.

Slideshow

Anime

Soplo viento manga

Soyokaze Step in the Manga

Film

Weetjes

  • Deze techniek werd voor de eerste (en overigens ook enige) keer verbroken door Fuuretsu Hayami, in de trailer van de Inazuma Eleven GO game.