Wikia

Northern Impact
IJsberg Schot
Data
JP naam ノーザンインパクト
Dub naam IJsberg Schot
Type Schot Icon
Element Wind
Kenmerk Shot Chain
Gebruikers 1
Evolutie Normaal -> V2 -> V3

Normaal -> L2 -> L3 -> L4 -> LX (CS)

TP consumptie
Inazuma Eleven
Inazuma Eleven 2 31
Inazuma Eleven 3 52
Inazuma Eleven GO
Inazuma Eleven GO 2 Chrono Stone 55
Inazuma Eleven GO 3 Galaxy
Strikers
Strikers 2012 Xtreme
GO Strikers 2013
Debuut
Game Inazuma Eleven 2
Manga
Anime Aflevering 054

Northern Impact (ノーザンインパクト, Nozan Inpakuto) is een schiet techniek in het Inazuma Eleven universum.

Gebruikers

Informatie

In de anime werd deze techniek gebruikt door Bryce Withingale, en brak deze techniek door Vuist van Gerechtigheid. Het werd echter gestopt door Megaton Head.

In het spel kan elke personage die het element Wind heeft de techniek leren, en gebruikt het 31 TP. In het derde spel gebruikt het echter 53 TP.

Northern Impact in the TCG

In de TCG

Gebruik

De gebruiker rent, maar staat plotseling stil. Het Noorderlicht verschijnt om hem heen, en de gebruiker rent een klein stukje naar voren, met de snelheid van het rennen draait hij een rondje, zijn linkerbeen optillend. Hij schopt de bal zwevend boven de lucht, en je kan de pose vergelijken met een karatetrap. De bal wordt een ijsblok, en de gebruiker buigt de knie van het been die tegen de bal aanstaat, zet nog een keer extra veel kracht, en schiet het daarna weg. Er zit zoveel kracht achter de laatste handeling dat de gebruiker doordraait, en op zijn rechterbeen balanceert. Er verschijnen wat wolkjes die gecreëerd worden door de ijskoude temperatuur van dit schot.